Underbar häst

Idag är min fina häst värld miljoner. Han bara flög fram inne i ridhuset och var ändå väldigt lyhörd och känslig. Jag red igenom programmet och det har nog aldrig gått så bra. På söndag är det clearround i LA:3 och efter idag känns det väldigt bra inför "tävlingen". Jag hade väldigt bra fokus igenom hela passet och var snabb med korrigering både framåt och tillbaka. Han gjorde väldigt bra samling i båda varven i galopparbetet idag.
 
 
Det känns bra för det var det som vi traglade med i helgen när vi var hos Julia. Vi fick även till några riktigt fina steg i skänkelvikningarna. Det är något jag måste träna mer på. Traven börjar även sätta sig mer hos mig, jag hittar min balans och studsar mindre för varje dag jag sitter på Nanooks rygg. Tror att jag fått mycket hjälp att hitta balansen för jag tänker verkligen på att ha en låg hand framför mig precis.
 
Imorgon ska jag och Moa en tjej i stallet byta häst. Hon är hoppryttare så vi byter tjänster, hon hoppar Nanook och jag rider dressyr på hennes häst Cartell. På torsdag ska nathalie filma när jag rider igenom programmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0