Dagens lektion för Julia

Idag var vi iväg till Julia för träning igen. Började med galopparbetet som alltid. Han måste bli igenom där först för att släppa ner mig ordentligt på ryggen i traven. Jag fick rida tempoväxlingar runt fyrkanten. Fram 6 steg tillbaka 6 steg. Sjukt svårt att hålla nere antalet. Gick in på 10 m volt och samlade honom och sen övergång till skritt. Så himla lyhörd. I galoppen ska jag tänka vänsterställning, ställer honom väldigt gärna i nacken till höger på rakt spår i båda varven. Red sluta och öppna i galopp på långsidorna också. I galoppökningarna så får jag inte släppa iväg honom utan ha kvar handen och sitta stadigt istället. Jag red förvänd galopp och enkla byten som i msv C och bakdelsvändningar. 
 
I traven så tränade vi skänkelvikning på linjen i LA:3. Slutor och öppnor som i Msv C och travökningar. Han var så himla fin så i slutet prövade vi tramp mot piaff och passage igen. Han blir så övertaggad, han tycker det är lite väl roligt. 
 
Idag har jag ridit igenom alla delar i Msv C och vi gjorde allt utan allt för stora bekymmer. Nu är det bara att träna vidare och ännu mer fokuserat!
 
Film kommer upp senare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0