Arbeta vidare

Nu har jag reflekterat ytterliggare över min LA:3 programridning. Jag red in på medellinjen på sättet jag tänkt mig. Där ska jag träna vidare på rakriktning. Idag var det svårt för han blev spänd och skygg för grindarna utanför staketet innan jag red upp i vänster galopp. I vänster varv ska jag träna vidare på att han ska gå runt min skänkel och inte luta sig mot den som han gör nu. Första skänkelvikningen gick kanon, där hade jag rätt takt och tempo. Det tappar jag i den andra skänkelvikningen. Om jag har takten så blir skänkelvikning väldigt lätt. 
 
I galoppdelen var han väldigt lyhörd och det jag ska arbeta vidare på utöver det jag nämnt ovan är mer energisk samling och rakriktning. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0