2:a lektionen i mental träning

Det är så himla intressant det här med mentalträning. Jag är verkligen helt fast efter tre träffar med Nina. Tills idag hade jag två läxor som skulle göras. Den ena var att skkriva ner mina drömmar och den andra var att skriva ner vart jag såg mig själv om 5 år. Den andra läxan var skitsvår! Drömma har jag nog lite lättare för. 
 
Vi började i alla fall dagens träning med att gå igenom min programridning som jag gjorde i söndags. Jag har så höga krav på mig själv. Det är den största boven för mig och min framgång. För det kan jag ändå kalla det, jag vill utvecklas och gå framåt i den. I alla fall, därifrån så började vi prata om mina drömmar. Min största dröm som ryttare är att jag någon gång i min ryttarkarriär ska rida GP. Så då började vi prata om mål till nästkommande tävlingsår för mig och Nanook. Mer om det i ett annat inlägg annars blir det här på tok för långt.
 
Jag ska skriva ner en väldigt specifik tränings- och tävlingsplanering och sen ska jag nå mina delmål. Nog om det. När vi sitter och diskuterar och jag lär mig mer och mer för varje mening vi utbyter så går det upp för Nina att min prestationsångest finns även i skolan. Detta är en av mina andra drömmar, arbeta som AT. Så när vi pratade vidare så blev det även en målbildning ur det med mina tentor och skolan. Så det är min läxa tills nästa vecka. Skriva planering för att hämta upp det jag har släpande. Det skrämmer mig. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0