Träning

Igår tränade jag för Hanna Goding vi tränade igångsättning och ryggning. Det känns lite konstigt då det inte är rörelser. Utan detalj arbete med mig själv, hur min sits inverkar och påverkar Nanook. En problematik jag stötte på är att känna att jag har min tyngd på fötterna i stigbyglarna.
 
Dock vet jag inte om det är svårare på grund av att han är lite rund i kroppen. Jag provade att sitta idag på Abbe och då var det mycket lättare. Då vet jag att jag förstod vad Hanna menade och jag trivdes att sitta på hästen på detta sätt. Jag ska även tänka mer på hur jag vinklar mina axlar och tänka att de är hästens bogar.
 
Jag ska rygga med mjuk hjälpgivning i handen och sen vara snabb på eftergiften. 
 
Jag ska träna vidare med min sits, som sagt är man aldrig fulllärd. Jag vill sitta så bra som möjligt i sadeln för att göra inverkan på min fina häst lätt. 
 
Idag har jag skrittat ut på min fina Prins, imorgon ska jag rida ut och sen får han två vilodagar för det ska bli riktigt kallt och jag kände igår att han var lite matt i kroppen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0