Första kursen för Mette avklarad.

Nu är första träningshelgen för 2013 avklarad. 
 
I och med clinicen för Kyra Kyrklund som jag och mamma var på i början av januari hade jag inför denna helgens kurs, många egna tankar och funderingar. 
 
Mette hjälpte mig att räta ut många av mina frågetecken till utropstecken. Jag red min stjärna för första gången på kandar och vilken upplevelse. 
 
Helgens tankar och reflektioner
- I öppna i traven och framför allt galopp rid in bogarna mer från ursprungsspåret.
- I volterna ställ igenom innan volten påbörjas, blir mycket lättare att komma runt.
- För kontroll på yttersidan ställ igenom lite utår och flytta ut/in rumpan för kontroll av känsligheten för skänklarna, 
- Kick kick lätt ska han lyssna framåt.
 
Gakloppombyten 
- innertygeln blir nya yttertygeln - gör förhållning
- innerskänkeln blir nya ytterskänkeln - flytta bakåt
- gör bytet.
- gamla ytterskänkeln kan ligga stilla, driver nya galoppen. 
 
2013
Skall jag träna mig mer mentalt.
Skall jag bygga upp min egna kondition och styrka.
Skall jag starta La:3 & La:4 och jobba åt att vara nöjd med mina resultat och ta till mig feedbacken
Skall jag träna mot start i msv C. 
 
 
En härlig bild tycker jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0