Läkarbesök

Min häst fick vila idag. Jag hade ett läkarbesök inbokat vid lunchtid. För 6 månader sedan började jag med astmamedicin. Min andning kan jämföras med ett sugrör när jag är i vila, då kan ni ju förstå hur det är när jag ska rida eller träna och anstränger mig. I alla fall så för tre månader sen så dubbla vi dosen kortison och satte in en allergitablett en gång om dagen. Nu var min läkare fortfarande missnöjd med mina värden så hon tryckte i mig tio doser luftvidgande så jag skulle göra om utblåsningstesten.
 
Det visade något bättre resultat på testen plus att jag blev alldeles kallsvettig, skakig och fick hjärtklappning. Mina värden ligger på 46 och de ska ligga under 25. Varför min läkare är så orolig är för att jag har en allvarlig nötallergi och tydligen kan det eskalera och bli värre om inte mina värden sjunker. Så nu har hon satt in dubbel kortison dos i 8 veckor så jag ska ta 8 doser kortison per dag. Snart har jag en längre läkemedelslista än vad pensionärerna har. Så i o m min dåsighet och hjärtklappning efter läkarbesöket så våga jag inte hoppa upp på hästen. Förhoppningsvis blir han som jag bara mer taggad inför söndagens tävling. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0