Jogg

Idag joggade jag min fina häst på utebanan. Han var pigg och okoncentrerad. Arbetade med många övergångar mellan skritt/trav och sen trav/galopp riktigt fin i slutet. Jag känner att jag sätter lite för hög press på mig själv och vill att alla riddagar ska vara bra riddagar. Visst att man ska planera och hoppas på att hästen går bra alla dagar. Trots allt är det levande djur vi håller på med och de har också bra och lite sämre dagar. 
 
Jag vill rida min häst på ett sånt sett så att vi är ett ekipage och dansar fram tillsammans. Jag måste släppa lite och inte bli frustrerad de dagar de går lite sämre eller han känns lite sämre. Vi är bra tillsammans och det måste jag komma ihåg. 
 
 
Så nu i helgen ska jag njuta av den fina hästen jag äger och lära mig massa nya grejer från underbara Mette. Jag ser väldigt mycket fram emot helgen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0