Sista veckan i mars 2013

I lördags 23/3 hopptränade jag med Nanook. Jag hitta en riktigt studsig och kvick galopp. Vi fick träna på lätta linjer, men att variera antalet galoppsprång. Konstaterar att min fina häst inte gillar vattenmattan överhuvudtaget :)

Har planerat in en tömkörningslektion med Pernilla i början av april.

Första div III omgången har gått av stapeln i fredags, var riktigt nöjd och för första gången så håller jag inte med domaren i bedömningen. Hon ansåg att jag hade en hård hand, stark häst mm. Tvärtemot det jag kände.

Ett tråkigt besked kom i fredags natt att en av hästarna i vårt stall var riktig dålig och beslut togs att den fick somna in. Gick därefter ut och titta till Nanook som var väldigt uppstressad och svettig. Så han har fått tagit det lugnt över påsken.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0