Mål och planering

Josse delade ut ett papper om mål och planering i lördags på sista hopplektionen. Det är ju lite därför jag har den här bloggen, för att skriva ner så att det blir en varierad träning och att jag kommer ihåg bra tips och trix. så jag kan väl säga att jag i alla fall har en planering, nu skall jag bara sätta mig ner och skriva ihop några bra mål. Då tänker jag ha mål i både hoppningen och dressyren.
Planering för v. 22
Må: Promenad i skogen
Ti: Rida igenom båda programmen
Ons: Promenad på morgonen, konditionsträning på kvällen
To: Lösgörande arbete
Fre: Lektion med Maria
Lö: Promenad
Sö: Tävling
Målet med söndagens tävling är att:
-Jag skall andas lugnt under hela ritten genom båda programmen
-Jag skall sitta i rörelsen och inte ovanpå den
-Jag skall släppa om en rörelse går åt helvete och ta nya tag.
/Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0