Variation

När förra ägaren köpte Nanook hade han "gått in i väggen" han hade tappat livsglädjen. Därför tror jag att det är viktigt att vi varierar ridningen med våra hästar. De måste ju tycka att det är lika roligt som oss annars finns det ju inget samarbete. Även om jag älskar att rida dressyr måste jag rida annat också, dels för att han och jag inte ska tröttna på dressyrandet men även för att all variation ger en starkare och friskare häst anser jag.
Som sagt så är det ju två dagars kurs för Mette Henriksen helgen som kommer och jag är inte på topp. Så då ser upplägget ut så här för den här veckan
Må: Tömkördes av min kusin Jonna, som är här och jobbar för mamma och pappa på gården.
Ti: Vilodag
Ons: Gymnastik hoppning med Jonna.
To: Tömkörning för Pernilla http://www.cbstraining.se/, vi skall även titta på deras nya hingst som de har fått hem från USA nyligen och Jonna ska provrida ett fullblod. Så då kommer det nog bli en bildbomd här.
Fre: Ska jag rida Nanook och känna efter hur jag mår.
Lö: Mette kurs
Sö: Mette kurs
/kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0