Känslan

En känsla kan vara så mycket, idag hade jag en fantastisk känsla när jag red. En annan känsla dyker upp när jag tänker på att om mindre än en vecka är det tävling igen.
Många känslor under en och samma dag helt enkelt.
Idag var det genomridning av programmet för Jossan som stod på schemat. Då jag tyvärr är kvinna och mänsklig har den här veckan varit tung. Har inte riktigt kunnat rida ordentligt och borde nog inte kört slut på mig idag heller. 
Höll på att svimma kändes det som när vi precis skulle till att rida igenom hela programmet, hela kroppen bara protesterade och jag kunde inte ens få händerna att hålla kvar taget om tygeln. Fick hoppa av Nanook och när jag kom av skaka hela jag.
Så Jossan var gullig och red igenom programmet åt mig. Så hon fick även ta det konflikter jag själv har brottats med och så försökte hon lösa dem. Det är den första bakdelsvändningen i programmet som han absolut inte tycker att han ska behöva sätta inunder sig högra bakbenet. Men till slut gjorde han det. Nu i veckan när jag tränar ska jag ha ett lite längre spö och peta lite ner på benet när jag tränar den bakdelsvändningen så han trampar inunder sig ordentligt. Film http://www.youtube.com/watch?v=K4q6sZPt8pk&feature=youtu.be
Den andra rörelsen i programmet där han inte vill göra som jag vill är S:et framför domaren. Där man ska ställa över till vänster tycker han att det är smart att slänga ut vänsterbogen och gå rakt fram till H istället, så även där kan jag ha spöt till hjälp och peta lite på bogen.
Planeringen för veckan ser ut som följande i alla fall.
Må: Skrittas ut för hand i skogen.
Ti: Rida igenom programmet och sen ska min sadelmakare kolla Nonnes dressyrsadel.
Ons: Uteritt
To: Rida igenom delar ur programmet, känna på kvaliten i de olika gångarterna. Tvätta allt som behövs tvättas, börja putsa och kolla av så att allt är helt och finns hemma.
Fre: Lösgörande arbete i alla gångarter, ett kort pass förhoppningsvis om han är mjuk och fin. Putsa allt, packa ställa iordning allt för tävlingsstarten.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0