Vilodag för både mig och hästen

Idag vilade jag från allt som har med stallet och göra, slapp till och med att mocka, fixa fodret och hela den biten för det gjorde min kära lillasyster åt mig.
Igår red jag i alla fall igenom programet för mamma två gånger. Första gången gick väldigt mycket bättre än senast jag red det men han blir väldigt på i galoppen och väntar inte på mig, vilket resulterar i att alla rörelserna blir ännu svårare. Så kort sagt kändes det inte alls harmoniskt. Jag fortsatte att arbeta honom lite i galoppen och gjorde många övergångar till skritt. Då släppte det och jag kunde plöstligt bara sitta helt stilla och bara njuta.
Andra gången var traven svårare, han tog inte riktigt mina hjälper i sidvärtsrörelserna. Även här blev han stark en bit in i galoppprogrammet. Då jag inte har tag på hans yttersida byter han galopp i den förvända. Så det är ju enkelt, om jag har koll på yttersidan hela tiden går han som en pärla.
Man blir ju frustrerad när man inte sätter det och dagarna bara försvinner känns det som.
Så jag tog några djupa andetag och red igenom galoppdelarna ur programmet två gånger och fick då stundtals tillbaka den härligt luftiga galoppen. Det känns helt magiskt att få sitta på honom då, vi bara dansar fram.
Hoppas att jag snart kan lära mig att sitta ner på honom i en mellantrav också. *haha*
Kan ju inte få allt serverat på silverfat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0