Underbar

Idag så bestämde jag mig för att få Nonne att lyssna på mig, vänta på mig helt enkelt.
Så bestämde mig för att träna mycket avsaktningar från både galopp/trav till skritt och halt. Efter ett tag blev han riktigt fin. Den där känslan som jag har börjat hitta oftare hitta jag idag igen, blir så lycklig då, känns som att allt bara faller på plats och allt blir lekande lätt.
I alla fall för några steg, men det är kul att veta vad det är jag ska leta efter för känsla.
Kom och tänka på att sen i höstas när jag red första lektionen för Mette har jag mer och mer kunnat rida Nanook på rätt sätt. Det jag menar är att jag har vissa stunder där jag verkligen hamnar i harmoni tillsammans med honom. Idag fick jag nästan till en mellantrav där jag inte studsa alltför mycket, det är så svårt att rida honom för han har ett så annorlunda steg jämfört med alla andra hästar jag någonsin har ridit.
Men tack vare Mette måste jag säga så har jag verkligen utvecklat mitt sätt att påverka hästen och framförallt min sits.
Fick en komplimang av en i stallet idag när jag nästan var klar med mitt pass att han såg fin ut och det måste jag säga, han var underbar idag. Om han går såhär på söndag är vi oavsett plats på resultatlistan och procent vinnare. Han är en riktig pärla min fina häst!
/Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0