Hoppträning

Jag har aldrig varit den där tjejen som gärna hoppar, men jag varierar alltid min ridning och därmed innebär det att jag ibland hoppar.
Jag har hopptränat på både min ponny och min förra storhäst, men inte seriöst med tränare och med återkommande träningar.
Därför är det väldigt roligt att sen jag köpte Nanook i Juni har vi hoppat nästan varannan helg och wow säger jag bara.

Jag litar verkligen på honom till 200 % när det kommer till hoppningen, vilket märktes på hoppningen idag. Vi kom verkligen helt fel på en oxer han stod verkligen helt stilla men på nått sätt försökte han ändå komma över. Den var bara högst 50 cm men ändå.
Fick även känna på en något taggad herre för första gången, han var lite på tårna och lite överambitiös, måste medge att det gillades, bröt ut i gapskratt ett antal gånger under lektionen. Framförallt efter en kombination som han typ stack på när jag hade vänt upp mot den och efter försökte han få till några glädje bocksprång.
Vi hoppade i slutet en bana på 90 cm, nu börjar den här höjden inte vara skrämmande längre och det trodde jag verkligen inte skulle hända mig.
/Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0